عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سفر

##########################

ابزار وبلاگ را به آدرس http://www.codetools.ir لینک کنید تا لینک شما اتوماتیک تایید و درج شود.

2_لینک را ارسال کنید.

##########################







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 118
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 130
:: باردید دیروز : 100
:: بازدید هفته : 230
:: بازدید ماه : 974
:: بازدید سال : 5096
:: بازدید کلی : 133413

RSS

Powered By
loxblog.Com

سفر

فرودگاه مهرآباد
یک شنبه 16 شهريور 1399 ساعت 20:45 | بازدید : 154 | نوشته ‌شده به دست سفر | ( نظرات )

بهترین سایت خرید بلیط هواپیما,خرید بلیط هواپیما,سایت های معتبر خرید بلیط هواپیما,بلیط هواپیما,بهترین سایت های خرید بلیط هواپیما,خرید بلیط هواپیما ارزان,ovdn fgdx i,h\dlh,خرید بلیط هواپیما چارتر,خرید بلیط هواپیما خارجی,خرید بلیط هواپیما لحظه آخری,خرید بلیط هواپیما چارتری,خرید بلیط هواپیما تور,خرید بلیط هواپیما ایران ایر,سایت خرید بلیط هواپیما,خرید بلیط هواپیما ماهان,خرید بلیط هواپیما تهران مشهد,خرید بلیط هواپیما کیش,خرید بلیط هواپیما علی بابا,خرید بلیط هواپیما قاصدک

ابزار وبلاگ »»»  از زمان وارد شدن به فرودگاه تا سوار هواپیما شدن چه مراحلی دارد

در تاریخ امروز پست "از زمان وارد شدن به فرودگاه تا سوار هواپیما شدن چه مراحلی دارد؟" تمامی مراحل از زمانی که وارد فرودگاه می شوید تا هنگامی که می خواهید سوار هواپیما شوید را به صورت مرحله به مرحله مرور خواهیم کرد.

از زمان وارد شدن به فرودگاه تا سوار هواپیما شدن چه مراحلی دارد

پس از خرید بلیط هواپیما در ساعت و روز مشخص یک‌بار دیگر زمان پرواز خود را بررسی کنید و به یاد داشته باشید که دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید.

  1. مراحل سوار شدن به هواپیما در فرودگاه مشهد
  2. مراحل سوار شدن هواپیما در فرودگاه مهراباد
  3. مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی
  4. نحوه سوار شدن به هواپیما در فرودگاه امام خمینی

گذشتن از چک امنیتی

بعد از ورود به فرودگاه ابتدا باید از بازرسی گذر کنید. در این بازرسی چمدان، کیف دستی و ... مورد بازرسی قرار میگیرد. البته خود شما نیز مورد بازرسی بدنی قرار می گیرید. در صورت نبود مشکل و یا مورد مشکوک وسایلتان را تحویل گرفته وبه سالن اصلی میرود. البته در برخی فرودگاه ها این بازرسی بعد از ورود شما به سالن اصلی صورت می گیرد. بعد از اینکه گیت بازرسی رد شدید باید خود را به کانتر ایرلاین یا شرکت هواپیمایی مورد انتخابتان برسانید.

خرید بلیط هواپیما

عکس پروفایل هواپیما

کارت پرواز (BOARDING PASS)

دریافت کارت پرواز مرحله اولی است که برای سوار شدن به هواپیما لازم است انجام دهید. امروزه تعداد زیادی از شرکت های هواپیمایی به صورت آنلاین امکان چک-این را ارائه میدهند و یا میتوانید با مراجعه به بخش چک این پس از بررسی های لازم بتوانید کارت پروازتان را بگیرید. برای اینکه معطل نشوید میتوانید قبل اینکه نوبتتان برسد.

بلیط هواپیما به تنهایی برای سوار شدن به هواپیما کافی نیست، برای انجام این امر، به کارت پرواز نیاز است. چک این (check-in) پروسه ای است که در طول آن کارت پرواز برای مسافران صادر می‌گردد. کارت پرواز شامل نام، شماره و  ردیف صندلی، تاریخ پرواز، مسیر هوایی، کلاس پروازی، زمان و گیت خروجی است.

بازرسی گذرنامه (فقط پرواز خارجی)

بعد از اینکه کارت پرواز خود را دریافت کردید و بار خود را تحویل دادید به مرحله بازرسی گذر نامه می رسید. در این مرحله با در دست داشتن پاسپورت خود و در صورت نیاز فیش پرداختی عوارض خروج از کشور به گیت بازرسی پاسپورت میروید. مأموران بازرسی گذرنامه در این جا مدارک شما را کنترل میکنند و با نبود مشکل در مدارک مهر خروج از کشور را بر گذرنامه شما میزنند.

گیت پرواز

این بخش از آخرین مراحل قبل از پرواز است. از سه ربع تا نیم ساعت قبل از پرواز مسئولان خط هوایی و گیت پرواز، مسافران را برای سوار شدن به هواپیما دعوت می‌کنند. پیش از آن باید گیت خروجی را پیدا کرده و منتظر پرواز بمانید.

هر گیت مختص یک شرکت هواپیمایی است که بالای آن تابلوی اعلان قرار دارد که نام ایرلاین و شماره پرواز و ساعت پرواز روی آن نوشته شده. در این مرحله اگر پرواز داخلی باشد فقط به کارت پرواز نیاز دارید و اگر پرواز خارجی باشد، علاوه بر آن به پاسپورت و قبض خروجی هم نیاز دارید. قبض خروج از کشور را بهتر است از قبل پرداخت کرده باشید، چون بانک‌های موجود در فرودگاه معمولا شلوغند.

در قسمت گیت پرواز، دو گیت برای اتباع خارجی در نظر گرفته شده و بقیه در اختیار شهروندان ایرانی است. برای همین اگر صفی خلوت‌تر بود به تابلوی بالای آن دقت کنید تا به اشتباه در آن نایستید و زمان را از دست ندهید.

بعد از این مرحله وارد سالن انتظار می‌شوید و روی صندلی می‌نشینید تا مسئول پرواز صدایتان کند. با چک کردن کارت پروازتان، وارد تونل متصل به هواپیما شده و توسط مهمانداران به صندلی‌های خود هدایت می‌شوند.

سوار شدن به هواپیما آخرین مرحله از مراحل سفر سوار شدن به هواپیما است. زمانی که شماره گیت پروازتان را از بلندگو شنیدید یعنی گیت پرواز شما باز شده و شما می توانید به مرحله سوار شدن به هواپیما وارد شوید. پاسپورت و کارت پرواز خود را آماده و در دسترس داشته باشید. پس از عبور از گیت پرواز به راهرویی وارد می شوید که به هواپیما ختم می گردد. با تبریک شما مراحل سوار شدن به هواپیما را طی نموده و می توانید با توجه به شماره مندرج در بلیط خود در صندلی خود قرار گیرید و سفر خود را به پایان برسانید.

در داخل هواپیما و پس از سوارشدن به آن

از این‌که تمامی مراحل را پشت سر گذاشته و بالاخره سوار هواپیما شده‌اید خوشحال بوده و آماده باشید که یک سفر عالی و بدون استرس را تجربه کنید. پس از سوارشدن به هواپیما با به خاطر داشتن شماره صندلی خود، صندلی‌تان را پیدا کرده و روی آن بنشینید. مهمانداران هواپیما، پس از سوارشدن تمامی مسافرین به هواپیما درهای هواپیما را خواهند بست. قبل از پرواز مهمانداران برای شما نکات امنیتی و ایمنی را به نمایش خواهند گذاشت (نیازی به نگرانی نیست، این کار بخشی از مقدمات پرواز در هر نوع پروازی می‌باشد).

قبل از پرواز، هواپیما آماده پرواز شده و ممکن است صدای آن افزایش یابد. در داخل هواپیما نشانه‌هایی برای کمربند ایمنی و سیگار کشیدن وجود خواهد داشت. هنگام روشن شدن نشانه مربوط به کمربند ایمنی از صندلی خود بلند نشده و کمربند ایمنی خود را ببندید. پس از آن‌که هواپیما به ارتفاع مخصوصی رسید خلبان آن را اعلام کرده و می‌توانید کمربند خود را باز کنید.

روی‌هم‌رفته، در نظر گرفتن تمامی نکات گفته‌شده در این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا یک سفر عالی و بی‌دردسر را تجربه کنید و اگر بار اولتان باشد که به هواپیما سوار می‌شوید با دانستن این نکات و شناختن تمامی پروسه‌های مربوط به سوارشدن به هواپیما، استرس شما کاهش یافته و خواهید توانست اولین سفر هوایی خود را بدون نگرانی و ترس تجربه کرده و یک خاطره خوب دیگر را به خاطرات مسافرتی خود اضافه کنید.

خرید بلیط هواپیما

اگر قصد سفر با هواپیما را دارید قبل از هرچیز باید به فکر خرید بلیط هواپیما باشید. بلیط هواپیما در دو نوع سیستمی و چارتری فروخته می‌شود. برنامه پروازهای معمولی و سیستمی مشخص است و شرکت‌های هواپیمایی در طول هفته یا ماه با قیمت مشخصی به مقصد همه شهرها پرواز دارند که به این پروازها، پرواز سیستمی می‌گویند.

مراحل سوار شدن به هواپیما در فرودگاه امام خمینی

اگر برای رسیدن به فرودگاه از ماشین شخصی خودتان استفاده نمی کنید و از طرفی هم نمی خواهید با تاکسی تلفنی این مسیر را طی کنید، راه راحتی برای رفتن به فرودگاه امام خمینی وجود دارد، و آن استفاده از خط یک مترو تهران است که با متروی ایستگاه شاهد که یک ایستگاه قبل از مترو حرم مطهر است می توانید این مسیر را طی کنید و بعد از خارج شدن از مترو، سوار تاکسی های پرند شده و مقابل فرودگاه امام خمینی پیاده شوید.

البته این مسیر در پروازهای شبانه باز نیست و مجبور هستید از ماشین های شخصی یا آژانس ها برای رسیدن به فرودگاه امام خمینی استفاده کنید. ماشین های فرودگاه امام خمینی، سمند، تویتا کمری و ون هستند که قیمت آنها به انتخاب شما بستگی دارد که غالبا در حدود ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان می باشند.

یکی از مسیرهای پرتردد به فرودگاه، مسیر فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی است که خیلی از مسافرانی که از سایر شهرها به تهران می آیند و تمایل دارند به خارج از کشور بروند از آن استفاده می کنند. تاکسی های روبه روی فرودگاه مهراباد شما را به آسانی به مقصدتان می برند.

مسافرانی که می خواهند به خارج از کشور بروند بعد از داخل شدن به سالن عمومی فرودگاه، باید آماده رفتن به گیت های بازرسی گذرنامه شوند. پس از بررسی گذرنامه، چمدان و ساک های شما در مخزن وسایل گذاشته می شود و بعد از بررسی تحویل شما می شود. قسمت بعدی گیت پرواز است که در آن گذرنامه شما توسط ماموران کنترل بررسی می شود، بلیط و وسایل شما را تحویل می دهند و کارت سوار شدن به هواپیما را دریافت می کنید.

پیشنهاد: خرید رپورتاژ آگهی

سپس جهت بررسی به عوارض خروج از کشور راهنمایی می شوید و وارد سالن انتظار می‌شوید. در سالن انتظار برای رسیدن نوبت تان صبر می کنید. در این مرحله می توانید ارز دولتی‌ تهیه کنید یا از مغازه های موجود چیزی بخرید، یا در رستوران غذایی میل کنید و خودتان را مشغول کنید تا زمان پروازتان فرا برسد. خیلی از صرافی های فرودگاه امام خمینی در سالن عمومی مستقر هستند و به راحتی می توانید پول های خود را آنجا تبدیل کنید.

افرادی که به وسیله فرودگاه امام خمینی وارد ایران می شوند، پس از فرود هواپیما در فرودگاه، باید به محل های ویژه بررسی گذرنامه مراجعه کنند و با توجه به میزان شلوغی پرواز و فرودگاه، احتمال دارد کارشان کمی طول بکشد. پس از بررسی گذرنامه، وسایل خود را تحویل می گیرید و از فرودگاه خارج می شوید. البته تحویل گرفتن وسایل کمی طول می کشد.

پیشنهاد: نتایج زنده فوتبال

فرودگاه امام خمینی دو نوع پارکینگ دارد؛ پارکینگ سقف دار و پارکینگ بدون سقف. هر یک از این پارکینگ ها برای ورود و تعداد روزهایی که قرار است ماشین شما در آنجا بماند قیمت های مختلفی دارند. قیمت ورودی این پارکینگ ها حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است و هر یک روز کامل توقف در آن ها نیز حدود ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان برای تا آب می خورد.

همچنین از تمام نقاط پارکینگ باز می توانید با خدمات مجانی به فرودگاه داخل شوید. در صورتی که در پارکینگ به ماشین شما صدمه ای برسد و پلیس آن را تایید کند، هزینه ضرر به شما داده می شود؛ پس بدون نگرانی خودروی خود را به پارکینگ فرودگاه تحویل بدهید و با خیال آسوده به مسافرت تان برسید.

سرویس تشریفات فرودگاه یا سی آی پی بخشی از امکانات مخصوص فرودگاه امام خمینی‌ می باشد که برای افرادی که قصد دارند سفری کم استرس و لوکس داشته باشند، مناسب است؛ در تشریفات فرودگاه، خدمات انتقال به فرودگاه، سالن مخصوص انتظار، محافظ شخصی، مترجم و غیره خدمات داده می شود.

پیشنهاد :دانلود سریال قورباغه

از سایر خدمات فرودگاه امام خمینی، خدمات بانکی و خدمات وسایل گمشده می باشد که شاید هر کسی به آن ها نیاز پیدا کند. میزان باری که می توانید از کشور خارج یا به کشور وارد کنید؛ به فرودگاه ربطی ندارد و در هر کدام از پروازها مختلف است؛ در حالت کلی برای هر فرد در موقعیت غیر تجاری حمل حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم بار مجاز است.

در بخش گمرک فرودگاه امام خمینی، کار بررسی کالاها بر عهده ماموران گمرک است که معیارهای بررسی برای هر کشوری مختلف است و ربطی وزن کالا ندارد. برخی از وسایل مانند چاقو، قیچی، سلاح های اسباب بازی و اسپری ها بخشی از وسایل ممنوعه هواپیما هستند که در فرودگاه به آنها گیر می دهند پس بهتر است این وسایل را با خود به همراه نداشته باشید.

مراحل سوار شدن به هواپیما در فرودگاه مهرآباد

وقتی که وارد فرودگاه می شوید باید کارهایی را انجام بدهید. ارائه بلیط ، تحویل بار و دریافت کارت پرواز، عبور از خطوط کنترل و گیت امنیت و استفاده از سالن انتظار و استراحت در آن، سوار شدن بر هواپیما و دادن سفارش غذای مخصوص از کارهایی است که در روند پرواز خودتان آنها را انجام خواهید داد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آبگوشت
یک شنبه 16 شهريور 1399 ساعت 20:44 | بازدید : 153 | نوشته ‌شده به دست سفر | ( نظرات )

طرز تهیه آبگوشت

طرز تهیه آبگوشت برای 4 نفر,xvcjidi hf',aj,طرز تهیه آبگوشت یخنی,طرز تهیه آبگوشت مرغ,طرز تهیه آبگوشت مجلسی برای 30 نفر,طرز تهیه آبگوشت ساده خانگی,طرز تهیه آبگوشت ساده تصویری,طرز تهیه آبگوشت در زودپز,طرز تهیه آبگوشت در دیزی سنگی,طرز تهیه آبگوشت خوشمزه برای 4 نفر

آشپزی » عکس پروفایل غذا » آبگوشت

از پخش آشپزی با دستور پخت خوشمزه " طرز تهیه آبگوشت برای 4 نفر" به صورت مرحله به مرحله با شما کاربران گرامی هستیم لطفا تا پایان با طرز تهیه‌ی این غذای لذیذ همراه باشید. چنانچه سوالی در مورد نحوه پخت این غذا دارید در همین صفحه در بخش کامنت ها ببرپسید تا به صورت جامع راهنمایی شوید.

مواد لازم آبگوشت برای 4 نفر

  1. نخود-لوبیای سفید :•: روی هم رفته یک لیوان بزرگ
  2. گوجه فرنگی :•:  2 عدد بزرگ
  3. پیاز پوست گرفته شده :•: 2 عدد متوسط
  4. فلفل سبز تازه :•: 2 تا ۳ عدد
  5. نمک،فلفل و آبلیمو :•: به مقدار لازم
  6. گوشت گوسفند با استخوان و چربی :•: 500 گرم
  7. سیب زمینی شسته شده با پوست :•: 4 یا ۵ عدد متوسط
  8. رب گوجه فرنگی :•: یک قاشق غذا خوری
  9. سیر به دلخواه :•: یک حبه بزرگ

پیشنهاد: طرز تهیه آبگوشت

 طرز تهیه آبگوشت برای 4 نفر

  1. نخود و لوبیا را از شب قبل در مقداری آب ( سه برابر حجم خیس نخورده نخود ولوبیا ) خیس کنید. گوشت را همراه چربی و استخوان به همراه نخود و لوبیا، یک عدد از پیازها، یک حبه سیر و گوجه فرنگی ها که هرکدام را پوست گرفته و به دو نیم کرده اید در ظرف مناسبی بریزید و شش برابر حجم آنها آب از قبل جوشیده سرد به آنها اضافه کنید.(دقت کنید هنگامی که گوشت را میپزید از ابتدا به آن نمک و ادویه نزنید چون باعث دیرپز شدن گوشت می شود).
  2. اگر از دیزی گلی استفاده می کنید، توجه داشته باشید که حتما از شعله پخش کن بین شعله مستقیم و ظرف دیزی استفاده کنید. این ظرف زمان پخت را طولانی تر و درعوض طعم غذا را خیلی بهتر و غذا را جا افتاده تر می کند. بعد از حدود یک ساعت و نیم فلفل سبز ها را به دیزیبیفزائید.
  3. در تمام مراحل پخت دقت کنید که شعله زیر ظرف ملایم باشد تا غذا جا بیفتد . یک ساعت بعد از اضافه کردن فلفل ، سیب زمینی ها را با پوست داخلغذا بریزید.پیازی که اول به غذا اضافه کردید از ظرف خارج کنید و دور بیندازید. چربی گوشت را نیز از ظرف خارج کنید. به همراه یک عدد پیاز باقیمانده خوب بکوبید.

وبگردی: طرز تهیه آبگوشت  آبگوشت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0